مقالات

بهترین و بدترین نوع پارچه برای روتختی را بشناسید

پارچه رو-تختی

بهترین و بدترین نوع پارچه برای روتختی را بشناسید

ما می‌دانیم که شما می خواهید اتاق خوابتان فضایی راحت و گرم برای استراحت و کسب آرامش در ساعات مختلف روز باشد. اما با وجود انواع بسیاری از پارچه های روتختی موجود در بازار ، به راحتی می‌توان اشتباه کرد و یک پارچه به بی کیفیت را خریداری کرد ولی نباید اجازه دهیم این اتفاق بیفتد زیرا پارچه بی کیفیت می تواند علاوه بر هدر رفت هزینه، باعث کاهش کیفیت خواب شما شود.

داشتن ملافه مناسب می‌تواند به شما کمک کند تا آن خواب راحتی که بسیاری از ما دنبال آن هستیم را به دست آورید. بنابراین ما تمام اطلاعاتی را که برای تصمیم‌گیری آگاهانه در مورد خرید پارچه یا ملحفه نیاز دارید جمع‌آوری کرده‌ایم تا شما بتوانید بدون اینکه تمام تحقیقات را خودتان انجام دهید یاد بگیرید که ملحفه های مناسب را برای یک خواب عالی انتخاب کنید.

فرقی نمی‌کند ملافه‌ ای نرم و زیبا بخواهید یا ملحفه‌ ای خنک و سبک و یا حتی ملحفه ای ارزان و با دوام بسیار بالا، ما اطلاعات لازم از مجموعه‌ای متنوع ملحفه‌های تخت را برای شما داریم در این مقاله گردآوری کرده ایم. پس توصیه میکنیم تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

 

       برای مشاهده و خرید انواع روتختی و ملحفه کشدار دوخته شده طرح دار  اینجا کلیک کنید

  1. ویژگی های یک پارچه نخی و پنبه ای خوب چیست؟

در واقع این پارچه در حالت ایده‌آل برای دوخت انواع تیشرت یا لباس که با بدن رابطه مستقیم دارند ساخته می شود اما روتختی تشک شما نیز حداقل روزی ۶-۸ساعت با بدن شما در تماس است پس می توان این نوع پارچه را از بهترین انواع پارچه ملحفه ای به شمار آورد.

برای نخستین بار پارچه پنبه‌ای در حدود ۱٬۹۰۰ پیش از میلاد توسط تمدن دره سند در آسیای جنوبی بافته شد.

دراصطلاحات عامیانه از واژه پنبه کتان نیز برای این پارچه نیز استفاده میشود. از ویژگی منحصر به فرد این پارچه،

۱-قابلیت تنفس بالا(پارچه ای خنک)

۲-از بین رفتن راحت لکه ها (مانند لکه های خون)می توان اشاره کرد.

ملحفه های پنبه ای نیز مانند سایر پاچه ها با گذشت زمان و شستشو نرم تر می شوند و در عین حال دوام خود را حفظ می کنند. با این حال، هنگام انتخاب این نوع ملحفه ها، توجه داشته باشید که نوع پنبه مهم است، زیرا برخی از آنها بهتر از بقیه هستند.

برای مشاهده و خرید انواع روتختی و ملحفه کشدار دوخته شده طرح دار  اینجا کلیک کنید

  1. پارچه درست شده از بامبو چیست؟

بامبو به عنوان یک ماده سازگار با محیط زیست، به سرعت رشد می کند و معمولاً برای ساخت سایر کالاهای خانگی هم استفاده می شود. فرآیند ساخت ملحفه های بامبو مستلزم استخراج سلولز بامبو و بافتن الیاف به چیزی است که به آن ابریشم مصنوعی بامبو می گویند.این ملحفه های ساخته شده از این گیاه جنگلی نرم تر از پلی استر یا کتان هستند و به عنوان جنسی مقاوم در برابر چروک شناخته می شوند. جدا از این، ملحفه های بامبو بادوام، ضد حساسیت و دارای قابلیت تنفسی هستند.

  1. آیا پارچه‌های پلی استر پنبه انتخاب هوشمندانه ایست؟

بیشتر ملحفه های پلی استر خالص دارای بافتی سفت و خشن هستند، در حالی که ترکیب های پلی استر(با پنبه) بسیار نرم تر هستند و سطح راحتی بالاتری را ارائه می دهند. این ملحفه ها به راحتی قابل شستشو، مقاوم در برابر چروک و اغلب کاملا مقرون به صرفه هستند. اگر بین انواع پارچه به دنبال ملحفه ای ارزان هستید که دوام نسبتا بالا و کمتر نیاز به اتو کردن داشته باشد، پلی استر بهترین دوست شما خواهد بود.

  1. چرا پارچه کتانی بهترین جنس برای روتختی نیست؟

افراد گرمایی و کسانی که آلرژی دارند از این جنس لذت زیادی می برند زیرا کتان یک ماده خنک‌کننده طبیعی و ضد حساسیت است.

در حالی که این ملحفه ها ممکن است ایده آل به نظر برسند، سفتی آنها گاهی اوقات یک ضعف بین انواع پارچه ها به حساب می آید.

البته با گذشت زمان و شستشو نرمتر می شود، اما هرگز به نرمی رویایی پنبه نمی رسند.

  1. پارچه‌ای ارزان و با کیفیت به نام تنسل(Tencel)

تنسل یک ماده مربوط به برند Lyocell است. محصولی از خمیر چوب موجود در درختان خاص (به ویژه اکالیپتوس با رشد سریع).

این ماده سازگار با محیط زیست و مقاوم در برابر چین و چروک است و با استفاده از یک فرآیند حلقه بسته(لوپ) تولید می شود، بنابراین هرگونه مواد اضافه ایجاد شده در هنگام ساخت بازیافت و مجدد استفاده می شود.

نرم، صاف و ضد حساسیت، تنسل یک انتخاب عالی برای مصرف کنندگان آگاه به محیط زیست است. با این حال، به خاطر داشته باشید که به اندازه پنبه یا کتان خنک (قابل تنفس) نیست.

  1. پارچه‌ای سلطنتی و شیک به نام ابریشم

ابریشم یک الیاف طبیعی است که توسط کرم‌های ابریشم تولید می‌شود و از آنجایی که در فرآیند تولید به مراقبت‌های ظریفی نیاز دارد، گزینه گران‌تری است.

جدا از قیمت، ملحفه های ابریشمی به طور طبیعی ضد حساسیت هستند، اما مراقبت و نگهداری از آنها معمولاً دشوار است.

با وجود این معایب، ملحفه های ابریشمی خنک، غنی و مناسب برای افزایش فضای رمانتیک در اتاق هستند.

  1. چرا پارچه میکرو، بهترین جنس برای روتختی‌های سه بعدی است؟

این نوع پارچه در ابتدایی‌ترین شکل خود، میکروفیبر پلی استری است که بسیار ظریف بافته شده است. از آنجایی که میکروفیبر کمتر به خود لکه جذب می‌کند، ملحفه ای عالی برای بچه‌ها میباشد. همچنین اگر در رختخواب غذا می‌خورید و برای کسانی که به همراه حیوان خانگی خود می‌خوابند، مناسب است.

این پارچه نسبت به پلی استر نرم تر است اما نسبت به پنبه تنفس کمتری دارد و برای هوای سرد خوب است همچنین به علت دوام بالای خود، از این نوع پارچه برای چاپ انواع سرویس های لحاف و روتختی سه بعدی استفاده می‌شود که ضمانت حفظ کیفیت بالایی را نیز دارند.

  1. پارچه ساتن چیست؟

ملحفه های ساتن از الیاف مصنوعی ساخته شده اند و حس جذابی دارند.

مانند ابریشم، استفاده از ملحفه ساتن راهی عالی برای افزایش فضای رمانتیک در اتاق است. هنگام جستجوی این نوع ملحفه ها، حواستان به نوع بافت ساتن باشد. نوع بافت میتواند ساتن را نرم و لطیف یا از طرفی آن را زبر و خشن کند.

 

امید است این نوشته تا حد زیادی به تصمیم گیری شما در انتخاب پارچه مناسب روتختی کمک کرده باشد. ما همواره در فروشگاه دواج تلاش داریم تا مشتری با آگاهی کامل تمام نیازهای خود را با قیمتی مناسب و ضمانت کیفیت بلندمدت تهیه کند. شما می توانید در ۷ روز هفته با تماس با مجموعه دواج، تمام راهنمایی های لازم خود را جهت تهیه محصولات مدنظر خود با بهترین کیفیت دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی: *Captcha loading...