مقالات

بهترین رومیزی برای میز نهار خوری و ایده تزیین آن

بهترین رومیزی برای میز نهار خوری

میز ناهارخوری یکی از قطعات اساسی در دکوراسیون داخلی هر خانه است. این میز صرف وعده‌های غذایی، گفت و گوهای خانوادگی و حتی صرف چای و قهوه مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ اما برای انتخاب بهترین رومیزی برای میز ناهارخوری، باید به چندین عامل توجه کرد؟!در این مقاله، به دنبال پاسخ به این سوال هستیم که رومیزی با چه ویژگی‌ها و استایلی می‌تواند بهترین گزینه برای میز ناهارخوری باشد، مطالعه این مطلب از دست ندهید

بهترین رومیزی برای میز نهار خوری

خرید رومیزی از مشهد کاور

رومیزی چیست و چه کاربردی دارد؟

رومیزی همان تکه پارچه‌ای است که روی میزهای خانه قرار می‌گیرد و جلوه زیبایی به آن می‌بخشد. خرید رومیزی در نگاه اول غیرضروری و کالایی لوکس به نظر می‌رسد، اما استفاده از رومیزی، دکوراسیون منزلتان را جذاب و چشم‌نواز می‌کند. رومیزی علاوه‌بر زیبایی‌بخشی و جنبه تزئینی کاربردهای دیگری دارد که عبارتند از:

  • از نشستن گردوخاک روی میز جلوگیری می‌کند.
  • از میزهایی که دارای سطح شیشه‌ای یا سطوح صافی هستند که احتمال خش افتادنشان زیاد است، محافظت می‌کند.
  • روح تازه‌ای به دکوراسیون و طراحی داخلی منزلتان می‌بخشد.

نحوه اندازه‌گیری رومیزی چگونه است؟

تا اینجای مطلب مدل‌های مختلف رومیزی را به شما معرفی کردیم و کوشیدیم که به سوال روی میز ناهار خوری چی بندازم، پاسخ دهیم. اکنون که با مدل‌های مختلف آشنا شده‌اید، دانستن نحوه اندازه‌گیری رومیزی به شما کمک می‌کند که پارچه‌ای بزرگتر یا کوچکتر انتخاب نکنید‌. به‌ طور کلی میزها در سه ‌نوع اصلی مربع، مستطیل و گرد وجود دارند که در ادامه، اندازه‌گیری هر یک را برایتان توضیح می‌دهیم.

  • برای میزهای مستطیل و مربع از این فرمول استفاده کنید: طول میز را با اندازه افتادگی از لبه (افتادگی از لبه مقدار پارچه‌ای است که می‌خواهید از لبه میز به سمت پایین کشیده شود) جمع و سپس عرض میز را هم با افتادگی لبه جمع کنید و در نهایت مجموع این دو را با یکدیگر ضرب کنید تا طول رومیزی را به دست آورید.
  • برای میزهای گرد: افتادگی از لبه را ضرب در دو کنید و با قطر میز جمع کنید تا اندازه رومیزی به دست آید.

نکته: در زمینه اندازه افتادگی از لبه، باید این نکته را یادآوری کنیم که مقدار آن به سلیقه شما بستگی دارد، اما به‌ طور کلی برای میزهای معمولی مقدار لبه ۲۰ سانت و میزهای مربوط به مهمانی‌های رسمی مقدار لبه ۴۰ سانت در نظر گرفته می‌شود.

بهترین رومیزی برای میز نهار خوری

برای هر میزی چه رومیزی‌ مناسب است؟

همانطور که گفتیم رومیزی‌ها در مدل‌های مختلف و تنوع زیادی در بازار وجود دارند که انتخاب بهترین رومیزی برای میز ناهارخوری کمی دشوار به نظر می‌رسد. در ادامه قصد داریم به رومیزی مناسب انواع میزها بپردازیم و شما را در انتخاب رومیزی مناسب یاری کنیم. به‌ طور کلی انواع میزهایی که در منزل استفاده می‌شوند و بهترین رومیزی برای آن‌ها به شرح زیر هستند:

  • میزهای ناهار خوری شیشه‌ای: رومیزی‌های رانر در سال‌ها اخیر مورد استقبال بسیاری قرار گرفته‌اند. این رومیزی‌ها به میزهای ناهار خوری شیشه‌ای جلوه‌ای جذابی می‌بخشند.
  • میز گرد: برای این مدل از میزها، رومیزی‌های توری انتخاب مناسبی هستند و فضا را جذاب‌تر می‌کنند
  • میز عسلی: میزهای عسلی و جلو مبلی به رومیزی‌هایی خاص‌ و مجلل‌تری نیاز دارند. برای این مدل از میزها، رومیزی‌های ترمه و مخمل که با فرش‌های منزل همخوانی داشته باشد، گزینه مناسبی است.
  • میزهای مربعی و مستطیلی: این میزها به شما اجازه می‌دهند که رومیزهای مختلفی را روی آن‌ها امتحان کنید، از رومیزی‌های توری گرفته تا رومیزی قلاب‌بافی شده و ساتن.
بهترین رومیزی برای میز نهار خوری

خرید رومیزی از مشهد کاور

نکات مهم پیش از خرید رومیزی

پیش از انتخاب و خرید بهترین رومیزی برای میز ناهارخوری، مهم است که به برخی نکات توجه کنید. در ادامه به برخی از مهمترین نکات که باید پیش از انتخاب نهایی رومیزی در نظر بگیرید اشاره کرده‌ایم:

  • اندازه و ابعاد: اندازه و ابعاد میز بسیار مهم هستند. بررسی کنید که محل قرارگیری میز در فضای موردنظر شما چه اندازه‌ای است و سپس اندازه رومیزی را مطابق با آن انتخاب کنید. همچنین، مطمئن شوید که ارتفاع رومیزی با ارتفاع صندلی‌ها یا صندلی‌هایی که قصد استفاده از آنها را دارید، همخوانی دارد.
  • جنس و مواد ساخت: جنس و مواد ساخت رومیزی نقش مهمی در استحکام و طول عمر آن ایفا می‌کند. رومیزهای ساخته شده از چوب، فلز، شیشه و سنگ معمولاً محبوبیت بالایی دارند. انتخاب جنس مناسب بستگی به سلیقه شما و همچنین محیط دکوراسیونی فضا دارد.
  • استحکام و پایداری: اطمینان حاصل کنید که رومیزی انتخابی شما استحکام و پایداری کافی دارد. بررسی کنید که آیا قابلیت تحمل وزن مناسبی دارد و در طول زمان تغییر شکل یا آسیب دیدگی نمی‌کند.
  • طراحی و سبک: سبک و طراحی رومیزی نیز باید با سلیقه شما و سبک دکوراسیون داخلی فضای موردنظرتان هماهنگ باشد. مطمئن شوید که رومیزی انتخابی شما با سایر عناصر دکوراسیون هماهنگی دارد و جذابیت و زیبایی به فضا اضافه می‌کند. علاوه‌بر این در بحث دکوراسیون داخلی اگر می‌خواهید اطلاعاتی خوبی درباره نحوه هماهنگی و انتخاب فرش مناسب دکوراسيون منزل به دست آورید، روی لینک درج شده کلیک کنید.
  • قابلیت تطبیق: بررسی کنید که آیا رومیزی قابلیت تطبیق با نیازهای و سلیقه شما را داراست. برخی رومیزها قابل تنظیم هستند و ارتفاع یا اندازه آنها را می‌توان به دلخواه تغییر داد.
  • قابلیت نگهداری و تمیزکاری: مطمئن شوید که رومیزی انتخابی شما قابلیت نگهداری و تمیزکاری آسان دارد. برخی رومیزها دارای پوشش‌های مقاوم در برابر لکه و خراش هستند که می‌توانند به طول عمر و زیبایی آنها کمک کنند.
بهترین رومیزی برای میز نهار خوری

خرید رومیزی از مشهد کاور

نکات مهم در تزئین رومیزی

۱. نظم، هماهنگی و هارمونی

می‌توان گفت مهم‌ترین اصل برای چیدمان میز غذاخوری رستوران شیک، رعایت نظم و هماهنگی بین رنگ‌ها است. اگر می‌خواهید یک میز شیک و زیبا داشته باشید، بسیار خوب است که از جزئیات زیادی مانند دستمال، رومیزی، شمع و… استفاده کنید، اما در نظر داشته باشید که تمامی این موارد باید با یکدیگر هماهنگ باشند.

یک تم خاص با دو یا سه رنگ انتخاب کنید که با یکدیگر هماهنگ باشند و به اصطلاح هارمونی خوبی داشته باشند. هارمونی رنگ‌ها چیز پیچیده‌ای نیست و به سادگی با یک تحقیق ساده می‌توانید یک ست رنگ بسیار زیبا برای رستوران خود با توجه به تم کلی رستوران پیدا کنید. به طور کلی سعی کنید که از رنگ‌های گرم و آرامش بخش استفاده کنید و تا جای ممکن از انتخاب رنگ‌های جیغ خودداری کنید.

بهترین رومیزی برای میز نهار خوری

۲. استفاده از نورپردازی درست

پس از انتخاب تم رنگی درست، نورپردازی دومین عاملی است که در زیبایی و همچنین لذت مصرف کننده تاثیر بسیار زیادی دارد. درست است که این مورد به صورت مستقیم در چیدمان روی میز غذاخوری رستوران تاثیر گذار نیست، اما تاثیر غیر مستقیم بسیار بالایی دارد.

در این جا هم استفاده از نورهای گرم می‌تواند به افزایش آرامش محیط تاثیر بسیار زیادی می‌گذارد. به طور کلی اگر یک رستوران شیک و کلاسیک دارید، بهتر است که نور محیط به قدری نباشد که شب را به روز تبدیل کند! نور کم در کنار استفاده از موارد دیگری مانند شمع که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم، می‌تواند به رومانتیک شدن محیط کمک بسیار زیادی کند. به احتمال بسیار زیاد، این دست از رستوران‌ها را در فیلم‌های رومانتیک دیده‌اید.

بهترین رومیزی برای میز نهار خوری

 

۳. استفاده از دستمال

سومین مورد برای ایده تزئین روی میز غذاخوری رستوران، استفاده از دستمال میز مناسب است. شما می‌توانید با استفاده از یک دستمال میز که با تم شما هماهنگ باشد، زیبایی بسیار زیادی به میز خود بدهید. دستمال سفره اگر به درستی استفاده شود، به مشتری احساس لوکس و شیک بودن را منتقل می‌کند. همچنین اگر رنگ دستمال به درستی انتخاب شود، یکنواختی میز را هم از بین می‌برد و جلوه نهایی زیبایی ایجاد می‌کند.

در تصویر بالا دو نمونه استفاده از دستمال سفره را برای شما قرار داده‌ایم. شما می‌توانید با کمی خلاقیت حتی نحوه‌ی بهتری برای استفاده از دستمال پیدا کنید.

بهترین رومیزی برای میز نهار خوری

۴. رومیزی کامل

اگر میزهای قدیمی دارید یا این که میزهای شما با تم اصلی رستوران هماهنگ نیست، استفاده از رومیزی به شما پیشنهاد می‌شود. برای داشتن چیدمان میز غذاخوری خلاقانه، شما می‌توانید از یک رومیزی کامل استفاده کنید که با تم اصلی رستوران شما سازگار باشد.

از آن جایی که رومیزی‌های کامل تغییر بسیار زیادی در ظاهر میز و در نتیجه ظاهر رستوران ایجاد می‌کنند، شما می‌توانید در برهه‌های زمانی مختلف، از رومیزی‌های مختلفی استفاده کنید تا هم یکنواختی را از بین ببرید و هم مشتریان همیشگی خود را شگفت زده کنید.

بهترین رومیزی برای میز نهار خوری

۵. زیر بشقابی

در چیدمان روی میز غذاخوری رستوران خود، به جای استفاده از رومیزی، می‌توانید از زیربشقابی استفاده کنید. زیر بشقابی‌ها تنوع بسیار زیادی دارند و کوچک‌تر از رومیزی هستند. اگر میز زیبایی دارید و نمی‌خواهید که رومیزی آن را بپوشاند، استفاده از زیر بشقابی‌ها برای شما بسیار مناسب است.

تنوع بسیار بالای زیر بشقابی‌ها این امکان را به شما می‌دهد تا با توجه به تم رستوران خود گزینه مناسب را به راحتی پیدا کنید و هامونی زیبایی بر روی میز ایجاد کنید. همچنین شما می‌توانید با خلاقیت خود، چند رنگ زیر بشقابی را در یک میز استفاده کنید.

بهترین رومیزی برای میز نهار خوری

 

 

۶. استفاده از گل و گیاه و اکسسوری

ششمین ایده تزئین روی میز غذاخوری رستوران، استفاده از گل و گیاهان و اکسسوری‌های مختلف است. استفاده از گل و گیاه در مرکز میز، خصوصا مواردی که بوی بسیار خوبی دارند می‌تواند زیبایی نهایی میز شما را چندین برابر کند. اگر نمی‌خواهید برای گل طبیعی هزینه کنید، می‌توانید از گل های مصنوعی نیز استفاده کنید.

بهترین رومیزی برای میز نهار خوری

۷. استفاده از کارد و چنگال با کیفیت

تا به حال تجربه این را داشته‌اید که در همان نگاه اول متوجه شوید یک چیز بی‌کیفیت است؟ اگر پاسخ شما مثبت است، پس بدانید که تمامی انسان‌ها این خاصیت را دارند و به همین دلیل بهتر است که برای دادن حس خوب به مشتری خود، از سرویس غذاخوری باکیفیت استفاده کنید تا حس شیک بودن و با کیفیت بودن به مشتری منتقل شود.

به جز حس کیفیت، زیبایی سرویس غذا و هماهنگ بودن آن با تم اصلی رستوران نیز تاثیر بسیار زیادی در زیبایی نهایی میز غذاخوری رستوران شما دارد.

بهترین رومیزی برای میز نهار خوری

۸. به جزئیات دقت کنید

شما می‌توانید با دقت به برخی جزئیات که رقبا آن را بی اهمیت می‌دانند، به مشتری این احساس را بدهید که به او احترام زیادی قائل هستید. به طور مثال، به جای دستمال یکبار مصرف، دستمال پارچه‌ای بر روی میز قرار دهید. شاید فکر کنید که این جزئیات بیهوده هستند، اما حسی که در مشتری ایجاد می‌کنند بسیار قوی است.

۹. استفاده از شمع

استفاده از شمع، حس بسیار رومانتیکی را بر روی میز ایجاد می‌کند. رنگ گرم شعله شمع نیز تاثیر زیادی بر روی میز می‌گذارد. همچنین شما می‌توانید با استفاده از شمع‌های معطر، فضایی خاطره انگیز برای رستوران خود ایجاد کنید.

بهترین رومیزی برای میز نهار خوری

۱۰. خلاق باشید!

اگر کمی خلاق باشید، هرچیزی می‌تواند ایده تزئین روی میز غذاخوری رستوران باشد! به طور مثال، اگر یک رستوران دریایی دارید، می‌توانید از صدف‌های زیبا برای تزئین میز خود استفاده کنید. اگر یک رستوران گیاهی هستید، استفاده از گیاهان خوراکی بر روی میز می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

سخن پایانی

در پایان مقاله بهترین رومیزی برای میز ناهاخوری، می‌توانیم به این نتیجه برسیم که انتخاب خرید رومیزی مناسب برای میزناهارخوری نیازمند توجه به عوامل متعددی است. هر فردی نیازها، سلیقه و فضای موردنظر خود را دارد. با این حال، در انتخاب رومیزی میز ناهارخوری، باید به عواملی مانند اندازه و ابعاد مناسب، جنس و مواد ساخت با کیفیت، استحکام و پایداری، طراحی و سبک مناسب و قابلیت تطبیق با سلیقه و نیازهای فرد توجه ویژه‌ای داشته باشیم. بنابراین، با در نظر گرفتن این نکات و انتخاب هوشمندانه‌ای، می‌توان به بهترین رومیزی برای میز ناهارخوری خود دست پیدا کرد و لحظات خاصی را بر روی میز ناهارخوری زیبای خود تجربه کنید. لطفا نظرات خود را با ما و سایر مخاطبین مجله رسا به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی: *Captcha loading...