مقالات

کاور مبل ژله ای

کاور-مبل-ژله-ای

کاور مبل ژله ای و نکاتی که باید در مورد این نوع روکش مبل بدانید!

کاور مبل ژله ای یا روکش مبل یکی از ملزوماتی است که برای نگهداری هر چه بهتر مبل خود به آن نیاز دارید. معمولا پس از گذشت ۱ الی ۲ سال از خرید مبل جدید، مبلمان به اصطلاح چرک مرده می‌شوند و نمای اولیه خود را از دست می‌دهند و این موضوع واقعا افراد منزل و به خصوص خانم‌های خانه‌دار را کلافه می‌کند.

تمیز کردن مبل‌های پارچه‌ای و چرمی کار غیر ممکنی نیست و بسیاری از افراد با به کارگیری روش‌هایی خودشان اقدام به تمیز کردن مبلمان در منزل خود می‌کنند. اما مسئله مهم اینجاست که همه وقت و حوصله کافی برای چنین کاری ندارند و بیشتر دوست دارند از کثیف شدن مبل جلوگیری کنند. یکی از راه‌های مهم برای جلوگیری از این روند و برای نو نگه داشتن مبلمان، استفاده از کاور، روکش یا لباس مبل است. امروزه با گشتن در بازار به راحتی می‌توانید طیف وسیعی از انواع روکش و کاور مبل را با طرح‌ها و رنگ‌های مختلف پیدا کنید. یکی از مدل کاورهایی که امروزه بیشتر مورد توجه قرار گرفته است، کاور مبل ژله‌ای است. در این مطلب از مجله دکوراسیون داخلی توکامگ قصد داریم تا در مورد کاور مبل ژله ای صحبت کنیم و به شما عزیزان بگوییم که کاور ژله ای مبل چیست. پس با ما همراه باشید.

کاور-ژله ای-مبل

کاور مبل ژله ای چیست‌؟

معمولا وقتی صحبت از کاور یا روکش مبل ژله‌ای به میان می‌آید، بیشتر ما یاد پیراهن‌های مبل چین و واچین قدیمی و جدیدی می‌افتیم که حالتی براق و طلایی دارند.
اگر چنین روکش‌هایی باب میل شما نیستند و اصلا دوست ندارید آن‌ها را در دکوراسیون منزل خود به کار ببرید، لازم نیست نگران باشید؛ زیرا امروزه روکش‌هایی به بازار عرضه شده‌اند که در عین داشتن زیبایی و حفط ظاهر اصلی مبل، بسیار کاربردی و کم جا هستند و دیگر ظاهر شلوغ و به هم ریخته به مبلمان و فضای خانه شما نمی‌دهند.
این نوع کاورهای مبل با نام کاور مبل ژله‌ای یا روکش مبل ژلاتینی نیز شناخته می‌شوند. جنس این نوع روکش‌ها حالت شفافی دارد به نحوی که فرم و رنگ اصلی خود مبل هم دیده می‌شود. این نوع از روکش‌های مبل از جنس پلاستیک ژله‌ای یا PVC ساخته شده‌اند. تکه‌های این روکش به وسیله نواردوزی ظریفی به هم متصل شده و کاملا اندازه مبل دوخته می‌شوند.

کاور-مبل-طلقی

ویژگی های مثبت کاور مبل ژلاتینی

شاید از خود بپرسید که مزیت استاده از کاور مبل ژله ای چیست؟ در ادامه نکات مثبتی را در مورد این روکش‌ها برای شما عزیزان ارائه می‌دهیم.

کاور-مبل-استیل

حفظ شکل و ظاهر اصلی مبلمان

معمولا اکثر افراد دوست ندارند زیبایی مبل خود را زیر روکش و پیراهن‌های مبل پنهان کنند. جنش شفاف و شیشه‌ای این روکشه‌ای مبل این امکان را فراهم می‌کند تا شما بتوانید در عین حال هم از کثیف شدن و خرابی مبلتان جلوگیری کنید و هم طرح و رنگ اصلی مبل خود را به نمایش بگذارید. این ویژگی کاملا مناسب مبلمان سلطنتی و کلاسیک است زیرا مشخص بودن منبت کاری های روی دسته و تاج مبل جلوه زیبا تری را به محیط می‌بخشد.

سهولت و راحتی در پاک کردن و تمیز کاری

به خاطر جنس پلاستیکی این نوع روکش‌های ژله‌ای، در صورتی که بخواهید آن‌ها را تمیز کنید، بدون صرف انرژی زیادی می‌توانید بدون دردسر تمام کاورهای ژله‌ای را پاک و تمیز کنید. برای این کار حتما نیاز نیست که آن‌ها را بشوید. با کمی کف و یک دستمال مرطوب سطح این روکش‌های مبل ژله‌ای به راحتی تمیز می‌شوند.

کاور-مبل-راحتی

سبک و کم جا بودن

روکش‌های ژله‌ای دارای وزن بسیار کمی هستند و اگر بخواهید آن‌ها را از روی مبل بردارید، دچار مشکلی نخواهید شد و به علاوه جای زیادی هم نمی‌گیرند. فرض کنید یک میهمانی دارید و دوست ندارید برای میهمانی روکش‌های ژله‌ای روی مبلمان منزل شما باشند. لازم نیست نگران چیزی باشید؛ زیرا می‌توانید به آسانی این روکش‌های ژله‌ای را از روی مبل خود بردارید و سپس آن را تا زده و در کمد یا کشویی در خانه قرار دهید.

عدم ایجاد حساسیت و آلرژی در افراد

همانطور که گفته شد برای ساخت کاور مبل ژلاتینی از طلق های پلاستیکی استفاده می شود و این طلق ها بخاطر ماهیتی که دارند گرد و غبار و آلودگی را به خود جذب نمی کنند. این ویژگی مناسب کودکان و همینطور افرادی است که در برابر گرد و غبار حساس هستند پس با استفاده از این سبک کاور مبل می توان از بروز حساسیت و آلرژی جلوگیری کرد.

کاور-مبل-کلاسیک

طول عمر بالای کاور مبل ژله ای

اگر کاور مبل ژله ای در معرض نور خورشید قرار نگیرد و یا اینکه با اشیاء تیز به آن آسیبی وارد نشود می تواند سال ها بدون مشکل و با زیبایی خاصی که دارد از مبلمان شما محافظت کند. باید به این نکته توجه شود که کاور مبل ژلاتینی مناسب استفاده روزمره نیست و یکی دیگر از دلایلی که ما پیشنهاد می کنیم از این سبک کاور برای مبلمان استیل و کلاسیک استفاده کنید همین موضوع است زیرا از مبلمان کلاسیک و استیل بر خلاف مبلمان راحتی به طور مداوم و روزانه استفاده نمی شود.

کاور مبل ژله ای بهتره یا پارچه ای‌؟

معمولا افرادی که برای سفارش کاور مبل ژلاتینی با مجموعه توکامارت تماس می گیرند اولین سوالی که از کارشناسان ما می پرسند این است که ” کاور مبل ژله ای خوبه‌؟ ” احتمالا این سوال برای شما هم پیش آمده باشد.
در پاسخ به این سوال باید گفت که کاور مبل ژلاتینی نیز همانند سایر کالاها ویژگی های مثبت و منفی دارد که ما در این مطلب سعی کردیم به چند مورد از مهم ترین آن ها اشاره کنیم. در آخر خود شما هستید که باید بر اساس نحوه استفاده و انتظاراتی که از این محصول دارید تصمیم بگیرید که آیا کاور مبل ژله ای مناسب شما هست یا خیر.

اما برای اینکه متوجه شویم که کاور مبل ژله ای بهتره یا پارچه ای‌؟ نکته‌ای که بسیار اهمیت دارد این است که این کاور مبل پارچه ای برای مبلمان استیل و کلاسیک اصلا مناسب نیست! چرا؟ چون همه ما در هنگام خرید مبل کلاسیک یا سلطنتی تمام تلاشمان را می‌کنیم که یک دست مبل با نقش و نگار ها و منبت کاری های منحصر به فردی را انتخاب و خریداری کنیم. که در این مواقع کاور مبل پارچه ای تمام زیبایی و جلوه مبل را می‌پوشاند و یک نمایی ساده را به فضای نشیمن شما منتقل می‌کند. اما در مقابل اگر از مبلمان راحتی در منزل خود استفاده می‌کنید؛ کاور مبل پارچه ای مدرن یا سه لایه بسیار برای مبلمان شما مناسب است.

در این مطلب تلاش کردیم تا اطلاعاتی را در پاسخ به این سوال که کاور مبل ژله‌ ای چیست به شما عزیزان ارائه دهیم. کاور مبل ژلاتینی برای کسانی که دوست ندارند از پیراهن‌های مبل استفاده کنند می‌تواند مناسب و کاربردی باشد. نظر شما در این زمینه چیست؟ از چه نوع کاور یا روکشی برای مبلمان خود استفاده می‌کنید؟ نظرات و تجربیات خودتون را در قسمت نظرات همین صفحه با ما در میون بگذارید.

کاور-مبل-طلقی

سوالات متداول

۱- کاور مبل ژله ای خوبه‌؟

کاور مبل ژلاتینی از جنس پلاستیک است که به همین دلیل شاید حس نشستن بر روی پارچه مبل را از بین ببرد. اما از مزیت های کاور ژله ای شفافیت آن است که باعث می‌شود ظاهر و نمای مبل توسط کاور پنهان نشود.

۲- کاور مبل ژله ای خوبه یا پارچه ای‌؟

این کاور برای مبلمان سلطنتی و کلاسیک مناسب تر است؛ زیرا که این نوع کاور به دلیل شفافیت، منبت کاری ها و ظریف کاری های تاج مبل را نمی‌پوشاند. اما برای مبلمان راحتی که آنچنان منبت کاری ندارند؛ کاور مبل پارچه ای مناسبت تر است.

۳- نحوه شستن کاور مبل ژله ای چجوری است‌؟

برای شستن کاور مبل ژله ای را به هیچ وجه از مواد شوینده و ماشین لباسشویی استفاده نکنید. کاور مبل ژله ای را فقط با یک دستمال مرطوب شده با آب تمیز کنید. چون اگر از مواد شونده و شیمیایی استفاده شود؛ رنگ کاور کدر شده و شفافیت اولیه خود را از دست می‌دهد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی: *Captcha loading...